Spremljanje pouka v Španiji

Februarja sem bila na opazovanju pouka v Španiji, na Osnovni šoli Virge de Velle. S to šolo je naša šola povezana že 14 let. Moj namen spremljanja njihovega dela je bil vezan na vključenost ter obravnavo otrok s posebnimi potrebami v šoli.

Redne osnovne šole v Španiji imajo tri vrste programov, ki se izvajajo za različne otroke. V večini izvajajo  program A in B. Pri spremljanju pouka sem lahko opazila, da je veliko otrok, ki imajo težave pri učenju in zanje učitelji izvajajo program B, kar pomeni, da jim prilagajajo učno vsebino in ocenjevanje. Učitelji povedo, da je to zahteven proces, saj so ti učenci med seboj zelo različni in je potrebno veliko priprav in različnih pristopov, ki jih učitelji težko vedno izvajajo. Občasno se udeležijo nekaj treningov izven razreda (pri logopedinji).

Ta šola je dobila iz strani ministrstva tudi dovoljenje za poseben razred, kjer izvajajo program C. To je avtistični oddelek, kamor je vključenih 6 otrok starosti od 3 do 10 let. Program je zelo raznolik in individualno načrtovan. Ko sem bila z njimi, sem spremljala poseben način komunikacije – nadomestna komunikacija preko slik. To so izvajali s slikami v fizični obliki, nekateri otroci preko računalnika. Dnevni urnik je sestavljen strukturirano. Začeli so z jutranjim krogom, nadaljevali z malico, po malici različne, njim prilagojene, aktivnosti. Učiteljice in strokovnjakinje, ki spremljajo te otroke so zelo iznajdljive, ustvarjalne, srčne in pred veliko izzivi iskanja poti do otroka, saj gledajo v smeri njegovega napredovanja.

Šola v Luceni me je obogatila s strokovnega, odnosnega in ustvarjalnega vidika. Resnost, sproščenost, razigranost med delavci in vodstvom šole vpliva na otroke in njihovo delo. Izmenjava je zame odprla širši pogled na vključene otroke s posebnimi potrebami, podala veliko idej ter pozitivnih in pomanjkljivih vidikov popolne integracije.   

Februar, 2023                                                                                  Milena Pačnik